A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Оваднівська громада
Волинська область, Володимир-Волинський район

Пояснювальна записка до  рішення сільської ради „Про бюджет   об’єднаної територіальної громади на 2020 рік”

Дата: 22.12.2020 18:39
Кількість переглядів: 299

 

 

 

                       Пояснювальна записка до  рішення сільської ради

„Про бюджет   об’єднаної територіальної громади на 2020 рік”

 

Проект рішення сільської ради „Про бюджет   об’єднаної територіальної громади на 2020 рік” підготовлено відповідно до  Основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020 – 2022 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2019  № 555 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.2019 № 883), особливостей складання розрахунків до проєктів бюджетів на 2020 рік, повідомлених листом Міністерства фінансів України від 05 вересня 2019 року № 05110-14-6/22263, проєкту Закону України „Про Державний бюджет України на 2020 рік”, прийнятого Верховною Радою України у ІІ-му читанні та у цілому.

Проект рішення сформовано з урахуванням нової Типової форми рішення про місцевий бюджет, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 669 зі змінами, та нових підходів щодо кодування бюджетних програм, визначених наказом Міністерства фінансів України від 31.08.2018              № 729. 

 

Соціально-економічний стан області та хід виконання бюджету  об’єднаної територіальної громади  у поточному році

 

Індекс промислової продукції за підсумками січня–вересня 2019 року становив 96,7 відсотка. У добувній промисловості та розробленні кар’єрів відносно січня–вересня 2018 року індекс промислової продукції склав 50,5 відсотка, переробній – 97,5 відсотка, постачанні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря – 94,8 відсотка. У січні–серпні реалізовано промислової продукції (товарів, послуг) без ПДВ та акцизу на 20,0 млрд грн, у т.ч. продукції переробної промисловості – на 16,6 млрд гривень. У загальному обсязі реалізації значна частка припадала на харчові продукти, напої, виготовлення виробів з деревини, виробництво паперу та поліграфічну діяльність, машинобудування (крім ремонту та монтажу машин і устаткування), постачання електроенергії, газу, пари. У розрахунку на одну особу в області реалізовано промислової продукції на 19 257 гривень.

Індекс сільськогосподарської продукції у січні–вересні 2019 року порівняно з відповідним періодом 2018 року становив 100,7 відсотка, у т.ч. в підприємствах – 103,9 відсотка, господарствах населення – 98,5 відсотка. За темпом виробництва Волинь посіла 15, за обсягом виробництва в розрахунку на одну особу – 13 місце в державі.

Оборот роздрібної торгівлі у січні–вересні становив 13,6 млрд грн, що в порівняльних цінах на 7,7 відсотка більше від обсягу січня–вересня 2018 року. У вересні порівняно з вереснем 2018 року оборот зріс на 9,1 відсотка.

Цінова ситуація в області відтворювала загальні тенденції, що склалися в цілому по Україні. Індекс споживчих цін в області у вересні порівняно з попереднім місяцем становив 100,6 відсотка, з початку року – 103,6 відсотка, в Україні – 100,7 відсотка та 103,4 відсотка відповідно.

Середньомісячна номінальна заробітна плата штатного працівника області у січні–вересні становила 8 433 грн (в Україні – 10 260 грн), що на 19,1 відсотка більше, ніж у відповідному періоді 2018 року. Середня номінальна заробітна плата штатного працівника у серпні становила 8 858 грн, що в 2,1 раза вище рівня мінімальної заробітної плати (4 173 гривень).

Індекс реальної заробітної плати у вересні 2019 року порівняно з серпнем 2019 року становив 100,5 відсотка, а відносно вересня 2018 року – 108,4 відсотка.

Сільський бюджет за січень-жовтень 2019 року  виконано на 113.65 відсотка, понад план залучено 1918.9 тис гривень. Порівняно з відповідним  періодом 2018  року доходи загального фонду  зросли на 3864.2 тис.гривень,  або на 131.9 відсотка.       

 Обсяг бюджету Оваднівської сільської ради за 10 місяців 2019 року з урахуванням трансфертів з державного бюджету  склав  36320.9  тис гривень,  у тому числі по загальному фонду доходи місцевих бюджетів склали   35160.1 тис  гривень, по спеціальному – 1160.8 тис  гривень.  

            Обсяг доходів загального фонду бюджету   об’єднаної територіальної громади  у розрахунку на одного жителя  зріс до відповідного періоду минулого року на 800 грн або на 31.9%  і склав 3307 гривень. .   

 

З державного  та обласного бюджетів  сільському  бюджету  перераховано в повному обсязі передбачену станом на 1 листопада 2019 року базову і додаткову дотації в сумах, відповідно, 2538.0 і 705.0 тис гривень.

Обсяг власних надходжень до місцевого бюджету і отримані трансферти з державного бюджету забезпечили належне функціонування установ та закладів соціально-культурної сфери сільської ради, що утримується за рахунок місцевого бюджету, що, в свою чергу, сприяло стабільності соціально-економічної ситуації в ОТГ.

На фінансування видатків із загального фонду місцевих бюджетів за січень-жовтень 2019 року спрямовано 32989.0 тис грн або 91.9 відсотка до запланованого, що на 1595.3 тис грн або на 105.1 відсотка більше, ніж за відповідний період 2018 року.­­­­­­­­­­­­­­­­­ На   галузь освіти  спрямовано 17748.1 тис грн, або 53.8 відсотків.

 

 

 

 

Прогноз   бюджету   об’єднаної територіальної громади  на 2021-2022 роки

Процес складання прогнозу місцевого бюджету на два наступні за звітним періоди регламентовано частинами третьою – п’ятою статті 21 Бюджетного кодексу України.

Прогноз місцевого бюджету – документ, що визначає прогнозні показники фінансових ресурсів місцевого бюджету на два наступні за плановим бюджетні періоди для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органом місцевого самоврядування і є орієнтиром бюджетної політики адміністративно-територіальної одиниці у середньостроковому періоді для збалансування  напрямів політики розвитку з бюджетними можливостями.

Подається прогноз до відповідних місцевих рад разом з проєктом рішення про місцевий бюджет, уточнюється на підставі схваленого Кабінетом Міністрів України прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди і прийнятого рішення про місцевий бюджет та схвалюється місцевими державними адміністраціями.

Відповідно до змін до Бюджетного кодексу України, внесених у грудні 2018 року, 2019 рік  є останнім, у якому разом з проєктом місцевого бюджету подається прогноз місцевого бюджету на два наступні за плановим періоди. Починаючи з формування бюджетів на 2021 рік місцеві фінансові органи, як і Міністерство фінансів України переходять до середньострокового бюджетного планування та складатимуть прогноз місцевого бюджету – документ середньострокового бюджетного планування, що визначає показники місцевого бюджету на середньостроковий період і є основою для складання проєкту місцевого бюджету.

Прогноз Основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020–2022 роки, схвалений постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 № 555 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2019 № 883,), передбачає ріст індексу споживчих цін за першим базовим сценарієм на 105,3 відсотка у 2021 році та 105,1 відсотка у 2022 році, розмір середньої заробітної плати у 2021 році складе 14 187 грн (з ростом до попереднього року на 107,5 відсотка),  у 2022 році – 16 014 (з ростом на 107,2 відсотка).

Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 05.09.2019 № 05110-14-6/22263 розмір мінімальної заробітної плати у 2021 році складе 5 003 грн (з ростом до попереднього року на 5,9 відсотка), у 2022 році – 5 290 грн (з ростом на 5,7 відсотка). Розмір І-го тарифного розряду Єдиної тарифної сітки прогнозується у 2021 році на рівні 2 270 грн (ріст 8,0 відсотка), у 2022 році – на рівні 2 445 грн (ріст 7,7 відсотка). З 1 січня 2021 року прожитковий мінімум прогнозується на рівні 2 189 грн, з 1 липня 2021 року – 2 288 грн, з              1 грудня 2021 року – 2 358 гривень, з 1 січня 2022 року – 2 358 грн, з 1 липня 2022 року – 2 464 грн, з 1 грудня 2022 року – 2 530 гривень.

Враховуючи значну частку трансфертів з державного бюджету у загальному ресурсі обласного бюджету, індикативні показники доходів та витрат обласного бюджету можуть бути включені до Прогнозу обласного бюджету на 2021-2022 роки після схвалення Кабінетом Міністрів України Бюджетної декларації на 2021-2022 роки.

Відповідно до згаданого вище листа Міністерства фінансів України, державна бюджетна політика на 2020-2022 роки щодо місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин буде спрямована на розвиток середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні, удосконалення міжбюджетного регулювання, зміцнення фінансової спроможності місцевих бюджетів, підвищення прозорості та результативності використання бюджетних ресурсів, а також створення дворівневої системи міжбюджетних відносин.

Протягом 2020-2022 років держава продовжуватиме надавати підтримку для реалізації інвестиційних програм та проєктів регіонального розвитку за рахунок державного фонду регіонального розвитку.

Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів здійснюватиметься відповідно до положень статей 98-100, пункту 242 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України.

Основним завданням органів місцевого самоврядування на середньострокову перспективу при складанні видаткової частини місцевих бюджетів залишається питання врахування в першочерговому порядку потреби у коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці і розміру мінімальної заробітної плати та на проведення розрахунків за електричну і теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ і послуги зв’язку, що споживаються бюджетними установами.

Бюджетна і податкова політика на рівні сільської ради  у середньостроковій перспективі, як і у 2019 році має бути спрямована на вирішення наступних основних завдань:

підвищення фінансової спроможності бюджету сільської об’єднаної територіальної громади   та  забезпечення на цій основі підвищення рівня життя мешканців  і економічного розвитку сільської території;

мінімізації ухилення від сплати податків, в тому числі за рахунок збільшення ролі органів місцевого самоврядування у контролі за дотриманням законодавства про працю суб’єктами господарювання та недопущення зростання недоїмки до місцевих бюджетів;

забезпечення у ході затвердження та виконання місцевого бюджету збалансованої бюджетної політики, концентрації фінансових ресурсів на пріоритетних напрямах розвитку території, урахування в показниках бюджету  у повному обсязі потреби в коштах для здійснення соціальних виплат та розрахунків за енергоносії, недопущення утворення бюджетної заборгованості за основними соціальними виплатами та витратами на оплату спожитих енергоносіїв та комунальних послуг;

підвищення ефективності здійснення видатків місцевого бюджету шляхом забезпечення дотримання вимог чинного бюджетного законодавства учасниками бюджетного процесу на всіх його стадіях, посилення фінансової дисципліни при використанні коштів місцевого бюджету, збільшення прозорості формування та виконання бюджету, проведення постійного моніторингу показників ефективності витрат, кількісних та  якісних показників здійснення видатків місцевого бюджету;

Бюджетна політика на період 2020-2021 років в ОТГ спрямовуватиметься, у першу чергу, на забезпечення стабільності фінансування соціальних витрат, пов’язаних з виплатою заробітної плати працівникам бюджетної сфери, реалізацією соціальних гарантій і соціального захисту вразливих верств населення, забезпечення гідних умов життєдіяльності для кожного громадянина.

Разом з тим, надзвичайно важливим у цьому періоді має стати збільшення інвестиційної складової місцевого бюджету, підтримка економічного зростання, оновлення закладів бюджетної сфери та соціальної інфраструктури, стимулювання переходу до інноваційно-інвестиційної моделі розвитку, реалізація державних структурних реформ у бюджетній сфері та економіці, зокрема, у медицині, освіті, житлово-комунальному господарстві.

 

Міжбюджетні відносини на 2020 рік

 

Загальний обсяг фінансового ресурсу, що передається бюджету  об’єднаної територіальної громади у вигляді міжбюджетних трансфертів з державного та місцевих бюджетів, у 2020 році складає  18573,3 тис гривень. Загальний обсяг фінансових ресурсів сільського  бюджету з урахуванням трансфертів з державного   бюджету та власних доходів складе у 2020 році 38038,9 тис гривень.

За рахунок міжбюджетних трансфертів у 2020 році з бюджету   об’єднаної територіальної громади  буде здійснено більше 48,8 відсотків усіх витрат.

У доходах бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  враховані наступні види міжбюджетних трансфертів з державного та інших місцевих  бюджетів:

- базова дотація – 2975,6 тис. грн (зменшення до врахованого на 2019 рік – 69,9 тис. грн, або 2,3 відсотка);

- додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я – 473,4 тис. грн (зменшення до 2019 року у цілому на 374,3 тис грн, або 44,2 відсотка);

- освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам –
14232,6 тис. грн (ріст до 2019 року  – 2216,7 тис грн, або 18,4 відсотка);

- медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 861,3 тис. грн ;

- субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами – 30,4 тис. грн (на  6,8 тис.гривень більше до 2019 року , або на 28,8 відсотка);

 

Обсяг освітньої субвенції для місцевих бюджетів визначено на основі діючої у 2019 році формули, виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, визначеної на підставі навчального навантаження та нормативної наповнюваності класів, а також середньої заробітної плати вчителя.

Як і у попередніх роках, кошти освітньої субвенції будуть спрямовуватися виключно на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, на здобуття повної загальної середньої освіти учнями професійно-технічних навчальних закладів та студентами вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.

При цьому, відповідно до листа Міністерства фінансів України від 20.11.2019 № 05110-14-6/29884, Прикінцевими положеннями Закону України „Про Державний бюджет України на 2020 рік” буде доручено Кабінету Міністрів України до 1 лютого 2020 року опрацювати питання щодо збільшення освітньої субвенції, здійснивши її розподіл між місцевими бюджетами з урахуванням уточненого параметру кількості учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти станом на 5 вересня 2019 року та забезпечивши внесення відповідних змін до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами.

Загальний обсяг медичної субвенції для місцевих бюджетів враховує видатки на надання вторинної та третинної медичної допомоги лише на                   І квартал наступного року. Відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та Закону України „Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” з 1 квітня наступного року такі витрати передбачені в повному обсязі у державному бюджеті за окремою бюджетною програмою.

Як і у 2019 році, у плановому бюджетному періоді медична субвенція буде надаватися для оплати поточних витрат медичних установ, крім видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.

Згідно з вимогами Бюджетного кодексу України, додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я спрямовується на видатки навчальних закладів у частині надання повної загальної середньої освіти, крім видатків на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників, та видатки закладів охорони здоров’я з оплати комунальних послуг і енергоносіїв.

Як і у 2019 році, така дотація у наступному році надаватиметься для обласних бюджетів для подальшого розподілу між місцевими бюджетами області. Розподіл додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я здійснюється між місцевими бюджетам у порядку, визначеному обласними державними адміністраціями, підлягає погодженню з Кабінетом Міністрів України та затверджується рішенням про обласний бюджет.

Розподіл додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я з державного бюджету між обласними бюджетами здійснено Міністерством фінансів України в таких пропорціях:

- 10 відсотків обсягу – пропорційно до питомої ваги кількості наявного населення області станом на 1 січня року, що передує плановому;

- 40 відсотків обсягу – пропорційно до питомої ваги приведеного індексу відносної податкоспроможності зведеного бюджету області;

- 50 відсотків обсягу – пропорційно до питомої ваги кількості учнів закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти.

Відповідно до частини 5 статті 1036 Бюджетного кодексу України, обласною державною адміністрацією (розпорядження голови облдержадміністрації від 20.11.2019 № 693) визначено порядок розподілу дотації між місцевими бюджетами області, згідно з яким зазначений міжбюджетний трансферт розподіляється між обласним бюджетом та місцевими бюджетами області за формульним обрахунком.

Обсяг дотації на 2020 рік у проекті обласного бюджету на 2020 рік, визначено для Оваднівської ОТГ  у сумі 473,4 тис грн, що на 44,2 відсотка менше ніж на 2019 рік.

 

Доходи бюджету  об’єднаної територіальної громади

 

Розрахунок доходів бюджету   об’єднаної територіальної громади  на 2020 рік здійснено з урахуванням тенденцій надходжень платежів у минулих роках, оцінки виконання бюджету у поточному році, розрахунків,  наданих відділенням фіскальної служби у Володимир-Волинському районі, іншими організаціями та структурними підрозділами на які покладено контроль за справлянням відповідних платежів до бюджету.

 У розрахунках враховано зміни до бюджетного та податкового законодавства, які наберуть чинності з 1 січня 2020 року.

За підсумками січня-жовтня 2019 року сільський бюджет за власними доходами загального фонду виконаний на 113,6 відсотка, понад план залучено 1918,9 тис гривень.

Понадпланові надходження податку на доходи фізичних осіб становлять 593,1 тис гривень, єдиного податку – 474,7 тис гривень та  податку на майно 537,8 тис гривень.

    На 2020 рік дохідна частина бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  сформована   в загальній сумі  38308.9     тис грн, у тому числі 38143.3 тис грн складають доходи загального фонду та 165,6 тис грн – спеціального фонду.

            У структурі доходів загального фонду бюджету   об’єднаної територіальної громади  на 2020 рік  51.6 відсотка припадає на податок на доходи фізичних осіб, обсяг якого прогнозується у сумі 10100,0 тис гривень. За рахунок очікуваного зростання оплати праці найманих працівників бюджетної сфери та приватного сектору економіки, легалізації заробітної плати ріст податку на доходи фізичних осіб на 2020 рік заплановано на 12,5 відсотка до очікуваного показника надходжень за 2019 рік  та на 13,4 відсотка – до запланованого в сільському  бюджеті на 2019 рік.

 

З урахуванням збереження ставки податку на прибуток  його обсяг прогнозується у загальній сумі 2,0 тис.гривень що становить 0,01 відсотка доходів загального фонду. У загальному обсязі податку складає податок на прибуток підприємств комунальної власності, визначений з урахуванням фінансових планів цих підприємств.

З урахуванням  тенденцій надходжень рентних платежів за 2019 рік доходи від зарахування до місцевого бюджету  рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсівни,в частині деревини заготовленої в порядку рубок головного користування) на  рівні надходжень за 2019 рік у загальній сумі 850,0,0 тис. грн.

Надходження акцизного податку з реалізації  суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами (тютюновими виробами та алкогольних напоїв)  прогнозується в сумі 200,0 тис.гривень на рівні 2019 року з врахуваннями росту продажу підакцизних товарів 10,0 відсотка.Надходження акцизного податку з вироблених та ввезенних прогнозується в сумі 1120,0 тис.гривень на рівні 2019 року.

Надходження податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від    земельної ділянки) визначені на основі фактичних надходжень у звітному році в сумі 120,0 тис.гривень.

Прогнозні обсяги земельного податку в сумі  4670,0  тис.гривень визначені на основі діючих договорів оренди з врахуванням  фактичного нарахування земельного податку у 2019 році і становлять 24,2 відсотків доходів загального фонду, однак менше очікуваних фактичних надходжень 2019 року  на 1400,0 тис. грн.. тому, що в жовтні відбулися торги і проплачено річну суму орендної плати за сім земельних ділянок.

Надходження до бюджету   об’єднаної територіальної громади  єдиного податку прогнозується у сумі 2350,0 тис.гривень, 12,8 відсотка ресурсу загального фонду бюджету Оваднівської сільської ради враховано норму щодо  зарахування до місцевих бюджетів 100 відсотків єдиного податку, що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи (сільгосптоваровиробники);

         Показник надходжень до бюджету   об’єднаної територіальної громади  державного мита на 2020 рік розраховано з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки та становить 9,0 тис.гривень.

Інші надходження також передбачаються на рівні  надходжень у 2019 році.

            Основним джерелом формування спеціального фонду бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  на 2020 рік є власні надходження бюджетних установ, що фінансуються з бюджету  об’єднаної територіальної громади , у сумі 148,0  тис грн, питома вага яких у загальному обсязі надходжень спеціального фонду складає 89,4 відсотка. Обсяг власних надходжень бюджетних установ на 2020 рік визначено на основі бюджетних запитів головних розпорядників коштів бюджету   об’єднаної територіальної громади .

Надходження екологічного податку прогнозуються в обсязі 17,6 тис грн з урахуванням збереження бази оподаткування.

Надання пільг сільською  радою по платежах, які зараховуються до бюджету сільської об’єднаної територіальної громади , на 2020 рік не прогнозується.

 

 

Видатки сільського  бюджету

 

Проект бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  на 2020 рік складено з урахуванням вимог програмно-цільового бюджетування на підставі поданих бюджетних запитів.

Усього витрати бюджету  об’єднаної територіальної громади  у 2020 році складуть 38308,9 тис грн, в тому числі із загального фонду бюджету   об’єднаної територіальної громади  – 37703,3 тис грн, спеціального – 605,6 тис гривень.

  Витрати спеціального фонду без  урахування витрат за рахунок коштів, що передаються з загального фонду, складуть  165,6 тис гривень.

 

Фонд оплати праці працівників установ і закладів бюджетних галузей за загальним фондом враховує виплати за посадовими окладами, доплати і надбавки обов’язкового характеру, матеріальну допомогу на оздоровлення окремим категоріям працюючих у бюджетній сфері,  інші виплати, передбачені чинним законодавством.

 

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

При здійсненні розрахунків витрат на заробітну плату працівників установ, що утримуються за рахунок коштів бюджету громади, враховано розмір мінімальної заробітної плати, який Законом України „Про Державний бюджет України на 2020 рік” передбачений з 1 січня 2020 року у сумі 4 723 гривні на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки – 2 102 гривні.

Фонд оплати праці працівників установ і закладів бюджетних галузей за загальним фондом враховує виплати за посадовими окладами, доплати і надбавки обов’язкового характеру, матеріальну допомогу на оздоровлення окремим категоріям працюючих у бюджетній сфері,  інші виплати, передбачені чинним законодавством.

 

При формуванні окремих видатків соціального характеру враховано прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2020 року – 2 027 гривень, 1 липня – 2 118 гривень, з 1 грудня – 2 189 гривень.

Видатки на оплату енергоносіїв і комунальних послуг розраховані з урахуванням фактичного споживання у 2019 році, діючих на даний час цін і тарифів, особливостей кожного закладу, у тому числі і щодо проведених заходів з енергозбереження.

Витрати на поточне утримання установ передбачені із застосуванням індексу споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) – 105,5 відсотка, з урахуванням потреби забезпечення належного рівня роботи бюджетних закладів та здійснення ними відповідних суспільних функцій.

У межах наявного ресурсу  бюджету громади у  бюджеті  на 2020 рік враховано 2322,6 тис грн на реалізацію регіональних програм, у тому числі за рахунок загального фонду – 2305,0 тис грн, спеціального – 17,6тис гривень.

Враховуючи вимоги чинного бюджетного законодавства та практику внесення змін до  бюджету, з метою спрощення процедур врахування у показниках бюджету  об’єднаної територіальної громади  змін міжбюджетних трансфертів з державного та місцевих бюджетів, проектом рішення пропонується надати право сільському голові:

- розподіляти та перерозподіляти обсяги асигнувань відповідних субвенцій з державного та місцевих бюджетів з урахуванням фактично нарахованих обсягів витрат, змін показників міжбюджетних відносин державного та інших місцевих бюджетів з бюджету   об’єднаної територіальної громади  та вимог інших нормативно-правових актів;

- за погодженням з постійною комісією сільської ради з питань   фінансів, бюджету, планування,    соціально-економічного розвитку, регуляторної політики, інвестицій та міжнародного співробітництва   проводити розподіл додаткових дотацій з державного бюджету та за обґрунтованим зверненням головних розпорядників коштів бюджету   об’єднаної територіальної громади  перерозподіл видатків за бюджетними призначеннями у розрізі функціональної і економічної класифікації видатків загального та спеціального фонду, програм, що фінансуються з бюджету   об’єднаної територіальної громади , і об’єктів, будівництво яких проводиться за рахунок бюджету розвитку, без зміни загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів бюджету   об’єднаної територіальної громади .

Крім цього, відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України пропонується надати також право сільській раді   за погодженням з  постійною комісією сільської ради з  питань фінансів, бюджету, планування,    соціально-економічного розвитку, регуляторної політики, інвестицій та міжнародного співробітництва  перерозподіляти видатки загального та спеціального фонду, визначені  головним розпорядникам коштів сільського  бюджету цим рішенням, без зміни загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів бюджету об’єднаної територіальної громади , тому числі у частині перерозподілу:

1) видатків між бюджетними програмами, в тому числі між витратами загального фонду та бюджету розвитку спеціального фонду бюджету   об’єднаної територіальної громади ;

2) видатків у межах однієї бюджетної програми, в тому числі між витратами загального фонду та бюджету розвитку спеціального фонду бюджету сільської об’єднаної територіальної громади , та за економічною класифікацією видатків, з урахуванням обмежень, визначених частиною 11 статті 23 Бюджетного кодексу України;

3) коштів на реалізацію регіональних програм, що фінансуються з бюджету сільської об’єднаної територіальної громади ;

4) об’єктів, видатки на які проводяться за рахунок коштів бюджету розвитку спеціального фонду сільського  бюджету.

Відповідно до статей 43 та 73 Бюджетного кодексу України пропонується надати право сільському голові  отримувати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, позики на покриття тимчасових касових розривів  бюджету громади, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.

З метою зменшення тимчасових касових розривів, що виникатимуть в процесі виконання бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  пропонується затвердити оборотний залишок бюджетних коштів бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  у сумі 100 тис гривень. Обсяг оборотного залишку коштів не перевищує граничного розміру у 2 відсотки планових видатків загального фонду, визначеного статтею 14 Бюджетного кодексу України.

        Для здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та інших непередбачених видатків в сільському бюджеті сформовано резервний фонд, який становить 100 тис  грн і не перевищує одного відсотка від обсягу видатків загального фонду бюджету   об’єднаної територіальної громади .

 

 

СІЛЬСЬКА РАДА

 

У проекті бюджету  об’єднаної територіальної громади на 2020 рік  за бюджетною програмою „Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад” передбачаються видатки обсягом 7132,4 тис. грн, у тому числі по загальному фонду – 6864.4 тис. грн . і спеціальному фонді – 268,0 тис. грн..

Видатки на виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам сільської  ради на 2020 рік становлять 6380,4 тис. гривень. У розрахунках видатків на оплату праці враховано виплати за посадовими окладами, надбавки та доплати обов’язкового та стимулюючого характеру, премії та матеріальні допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, що відповідає вимогам чинного законодавства.

Видатки на розрахунки за енергоносії та комунальні послуги у проекті рішення плануються в обсязі 66,0 тис. грн, що відповідає потребі на 2020 рік відповідно до наданих розрахунків.

Інші поточні видатки передбачаються в обсязі 418,0 тис. грн, що забезпечить належну діяльність сільської ради.

Спеціальний фонд (бюджет розвитку) по сільській раді складатиме  240,0 тис. грн..

                                           ОСВІТА

 

У показниках  бюджету сільської об’єднаної територіальної громади на галузь освіта на 2020 рік  передбачені видатки в загальному обсязі 22842,9 тис. грн, в тому числі 22547,9 тис. грн по загальному фонду та 295,0 тис. грн – по спеціальному фонду. При цьому, в загальному обсязі видатків на 2020 рік по вказаній галузі враховано різні джерела фінансування, а саме: 14232,6 тис. грн – освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, 473,4 тис. грн – додаткової дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету  видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я, 30,4 тис.грн – субвенції з місцевого бюджету  на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету,  7811,5 тис. грн – сільський бюджет.

Освітня субвенція в повному обсязі спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів освіти, визначених в статті 1032 Бюджетного кодексу України. Фонд оплати праці з нарахуваннями працівників галузі „Освіта” на 2020 рік обрахований в загальному обсязі 19573,4 тис. грн, що на 15,8 відсотка більше у порівнянні з 2019 роком. Розрахунок фонду оплати праці проведений з урахуванням посадових окладів, надбавок та доплат обов’язкового характеру, щорічної грошової винагороди, матеріальної допомоги на оздоровлення всіх працівників,  стимулюючих виплат на забезпечення диференціації посадових окладів працівників.

Для забезпечення в закладах освіти  харчування вихованців (учнів 1-4 класів та пільгових категорій, вихованців ДНЗ), по загальному фонду бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  на 2020 рік враховані видатки в загальній сумі 1070.0 тис. грн.

На оплату комунальних послуг та енергоносіїв в закладах освіти на 2020 рік в бюджеті   об’єднаної територіальної громади  передбачені видатки в загальній сумі 863,0 тис. грн, що на 6,1 відсотка менше ніж у 2019 році . Розрахунок відповідних витрат проведено з урахуванням показників фактичного споживання у 2019 році в натуральній формі, діючих цін та тарифів та із застосуванням коригуючих коефіцієнтів.

У 2020 році середньорічна чисельність учнів, що будуть навчатись у загальноосвітніх закладах Оваднівської сільської ради, становить 555 чоловік.

 На забезпечення інших поточних незахищених статей витрат в показниках сільського  бюджету на 2020 рік заплановані видатки в сумі 1041.5 тис. грн, що на рівні показника 2019 року.

Крім того, на утримання освітніх закладів спрямовується 95 тис. грн власних надходжень бюджетних установ. За рахунок цього джерела планується оплата за харчування в ДНЗ та Білинському НВК.

На реалізацію заходів регіональних програм в галузі освіти  враховані видатки в загальному обсязі  14,0 тис. грн, в тому на фінансування програми «Обдарована дитина» Оваднівської територіальної громади на 2018-2020 роки  . У межах цих програм плануються видатки на проведення  олімпіад, конкурсів, турнірів, заходів з обдарованою молоддю та інше.

Спеціальний фонд (бюджет розвитку) по закладах освіти складатиме  200,0 тис. грн..

 

Первина  медична допомога

  

  На виконання «Програми розвитку надання первинної медичної допомоги та фінансової підтримки Комунального підприємства Володимир-Волинський центр первинної медичної допомоги на 2019-2020 роки» на спів фінансування витрат на виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам закладів охорони здоровя та оплату за комунальні послуги і енергоносії установ,  що знаходяться на території  Оваднівської  сільської  ради  в  сумі 566,219 тис. грн..

 

 

Соціальний захист на соціальне забезпечення

  .

На реалізацію заходів цільової соціальної програми оздоровлення та відпочинку дітей Оваднівської сільської ради на 2018-2020 роки затверджено 30,0 тис.гривень.

На компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян затверджено 50,0 тис.гривень.

        На інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення враховано видатки у сумі  340,0 тис. гривень, на виконання програми соціального захисту населення Оваднівської сільської ради на 2018-2020 роки та програми матеріально-технічного забезпечення військових частин до яких мобілізовано жителів Оваднівської сільської ради.

 

 

                                              Культура і мистецтво

 

У бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  на 2020 рік на культуру і мистецтво передбачені видатки у загальному обсязі 1522,8 тис. гривень.  Видатки спеціального фонду за рахунок власних надходжень бюджетних установ складають 25,0  тис. грн.

Видатки на заробітну плату з нарахуваннями складають 1216,8 тис. грн. Фонд оплати праці обрахований з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС. В розрахунках видатків на оплату праці враховані надбавки та доплати обов’язкового характеру, в тому числі: матеріальна допомога на оздоровлення  працівників.

Обсяг видатків на розрахунки за спожиті енергоносії та комунальні послуги бюджетних установ визначений з урахуванням росту тарифів та очікуваного споживання у 2019 році у загальній сумі 43,0 тис. грн. з них 33,0 тис.грн. загального фонду і 10,0 тис.грн. спеціального фонду.

 . На забезпечення інших поточних незахищених статей витрат в показниках сільського  бюджету на 2020 рік заплановані видатки в сумі 273,0 тис. грн,

 

Фізична культура та спорт

 

На галузь фізичної культури і спорту по загальному фонду бюджету  об’єднаної територіальної громади   на 2020 рік передбачаються асигнування в загальному обсязі 160,0 тис. грн., зокрема  на утримання центру ,,Спорт для всіх”.

 

 

 

 

Житлово-комунальне господарство

 

У цілому на житлово-комунальне господарство на 2020 рік передбачаються видатки у сумі 856,0 тис. грн, з них по загальному фонду –  856,0 тис. грн. Фінансовий ресурс заплановано спрямувати:

-  на благоустрій населених пунктів сільської ради  - 756,0,0 тис. грн;

          -  на забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 100,0 тис. грн..

 

                  

                 Сiльське, лiсове, рибне господарство та мисливство

 

На реалізацію програми розвитку галузі АПК на 2018-2020 роки  Оваднівської сільської ради передбачено видатки загального фонду обсягом 40,0 тис. грн, що на   5,5 тис. грн.. більше затверджених призначень 2019 року, у зв’язку з збільшенням кількості одержувачів дотацій.

Відповідно до бюджетного запиту планується спрямувати  24,0 тис. грн – на дотації власникам ОСГ, які утримують три і більше корів і 16,0 тис.гривень на часткове здешевлення вартості штучного осіменіння  корів і телиць у ОСГ .

На виконання Програма розвитку земельних відностин та охорони земель Оваднівської сільської ради  на період 2018-2020 роки планується спрямувати 200,0 тис.гривень

 

Транспорт, дорожнє господарство, зв'язок,

телекомунікації та інформатика

       

Всього з бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  на утримання та розвиток інфраструктури доріг пропонується спрямувати 456,660 тис.гривень з них на поточний ремонт та експлуатаційне утримання  доріг місцевого.

 

 

Правоохоронна діяльність та забезпечення

 безпеки держави

 

На утримання міціевої пожежної охорони плануються видатки у сумі 536,8 тис.гривень в тому числі на заробітну палту з нарахуваннями 434,0 тис.гривень

 

Цільові фонди

 

На виконання заходів Регіональної екологічної програми охорони навколишнього природного середовища на  2018 – 2020 роки пропонується спрямувати 17,6 тис. грн коштів спеціального фонду (в тому числі очікувані у 2020 році надходження до спеціального фонду бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  екологічного податку – 17,6 тис. грн).

 

                                  Субвенції іншим бюджетам

       

Всього з бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  бюджетам районів та міст пропонується спрямувати у вигляді субвенції 3369,721  тис. гривень, з них 861,3 тис.гривень субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров`я за рахунок коштів медичної субвенції та 2508,421 тис.гривень інша субвенція з місцевого бюджету.

       

 

            Виділено бюджету міста Володимир-Волинського іншу субвенцію в сумі 209,024 тис.гривень на відшкодування коштів за навчання дітей в музичній школі,  340,216  тис.гривень на утримання бюджетних установ району на реалізацію заходів які забезпечують надання основних гарантованих послуг усіх громадян, 314,299  тис. гривень Устилузьському міському бюджету за навчання дітей в Устилузькій музичній школі і утримання та навчально- виховна робота ДЮСШ, 1366,552 тис. грн. Зимнівському сільському бюджету по територіальному центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в сумі 1109,2 тис.грн. та на позашкільні заклади освіти – 257,352 тис.грн. ,  272,33 тис. грн.. Зарічанському сільському бюджеу на утримання методичного кабінету,бюджету Турійського району на утримання бюджетних установ району в сумі 6,0 тис.грн.

 

Сільський голова                                                                     С.С.Панасевич

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь