Меседжі кампанії #ЗнайСвоїПрава_Страхування та основні поради.
- #ЗнайСвоїПрава_Страхування
- #ЗСП_Страхування
Меседжі кампанії #ЗнайСвоїПрава_Страхування та основні поради
Загальний блок
Страхування – це захист від фінансових ризиків та інвестиція у фінансову безпеку. |
Ретельно обирай страхову компанію, дотримуючись простого алгоритму:
|
Спочатку читай договір страхування – потім підписуй. |
Звертай увагу на наявність і розмір франшизи у договорі страхування. Франшиза – це та частина збитків, яку не компенсує страхова компанія, її доведеться сплачувати самостійно. |
Ти маєш ретельно вивчити договір страхування, щоб знати, як діяти, якщо трапився страховий випадок. Страхова компанія може відмовити у виплаті, якщо клієнт своєчасно не повідомить про настання страхового випадку, надасть неправдиві дані або порушить алгоритм дій, прописаний у договорі. |
Дізнавайся перелік страхових випадків та винятків із договору, щоб уникнути проблем із страховими виплатами. Страховик може відмовити в компенсації, якщо подія належить до винятків зі страхового покриття або є нестраховим випадком. |
Відмовся, якщо тобі нав’язують необов’язкову страховку, проте пам’ятай, що у деяких випадках її оформлення – вимога закону.
Обов’язок банку – дати клієнту можливість обрати страховика з переліку компаній, з якими співпрацює фінансова установа. Якщо банк стверджує, що є можливість укласти договір страхування лише в одній конкретній компанії, – це порушення твоїх прав як споживача фінансових послуг. |
Якщо ти вважаєш, що страхова компанія порушила твої права, дотримуйся простого алгоритму дій.
Детальніше про подання звернень: https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection |
Оновлення законодавства (Закон “Про страхування”)
Використовуй інформаційний документ про стандартний страховий продукт, щоб порівняти пропозиції від різних страховиків. У цьому документі інформація подана в стандартизованому вигляді. Тож ти легко зможеш порівняти пропозиції різних страховиків за однаковими продуктами та зробити зважений вибір. Страховики мають забезпечити тебе доступною та вичерпною інформацією про страховий продукт до укладення договору. |
Договір страхування має відповідати твоїм потребам. Страховик має з’ясувати твої потреби перед укладанням договору страхування. Щоб краще зрозуміти, які страхові послуги тобі потрібні, страховик або страховий посередник можуть попросити тебе заповнити заяву на страхування. Надана інформація допоможе їм дізнатися більше про твої запити та ступінь страхового ризику. |
Протягом 30 днів з дня укладення ти маєш право відмовитися від договору страхування без пояснення причин. При укладенні договорів страхування життя право на відмову зберігається за страхувальником протягом 45 днів з дня укладення договору страхування або отримання страхового свідоцтва (поліса).
Що потрібно зробити аби відмовитися від договору страхування? Якщо ти вирішив відмовитися від договору страхування, повідом страхову компанію про свій намір у письмовій чи електронній формі. |
Ти маєш мати чітке уявлення про “пакетні” продукти страхування до укладення договору. Якщо страховий продукт пропонується разом із супутнім нестраховим товаром, роботою або послугою, ти маєш право отримати повну інформацію щодо усіх аспектів такого страхування. Якщо ж нестрахові продукти пропонуються разом із додатковою страховою послугою, страховик або страховий посередник зобов’язаний запропонувати придбати такі товар, роботу або послугу окремо. Ти маєш право на вільний вибір таких продуктів чи послуг і можеш вирішити: придбати додаткову опцію у пакеті чи окремо. |
Страховий захист за класами страхування, а не за видами – одна з новацій законодавства, що запрацювала у 2024 році. Така трансформація пов’язана з переходом до європейських стандартів діяльності страховиків. Для споживачів ці зміни повʼязані лише зі зміною термінології. Споживачі страхових послуг й надалі отримуватимуть звичний страховий захист. |
Автострахування (ОСЦПВВНТЗ та “Зелена картка”), а також зміни, що чекають водіїв у зв’язку з оновленням Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів”
Не сідай за кермо без автоцивілки. Це порушення закону і ризик наразити себе на небезпеку значних фінансових втрат у разі скоєння ДТП. ОСЦПВВНТЗ або автоцивілка – це інструмент захисту потерпілих під час ДТП. Такий поліс страхування покриває витрати, пов’язані із заподіянням збитків життю, здоров’ю та майну потерпілих осіб, що спричинені аварією. |
"Зелена картка" – страховий сертифікат єдиної форми, що застосовується в країнах – членах міжнародної системи автомобільного страхування "Зелена картка", зазначених і не викреслених у такому сертифікаті. Це автострахування цивільно-правової відповідальності – обов’язкове для водіїв, що прямують в інші країни. |
Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ) – єдине об'єднання страховиків, які здійснюють обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Укладати договори ОСЦПВВНТЗ (“автоцивілки”) можуть тільки страховики, які отримали ліцензію на здійснення такого страхування та є членами Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ). В деяких випадках саме МТСБУ, а не страхова компанія компенсує матеріальні збитки, завдані постраждалим під час ДТП. Зокрема, якщо страховики-члени Моторного бюро офіційно оголошені банкрутами або ліквідовані в порядку, визначеному законом. |
Модель обов’язкового прямого врегулювання збитків унаслідок ДТП стане обов’язковою для усіх страховиків з 2025 року. Із її запровадженням водії отримають ще більше користі від автоцивілки. Якщо ти постраждав у ДТП, тобі не потрібно буде шукати страхову компанію винуватця. Достатньо звернутися до страхової компанії, з якою в тебе укладена автоцивілка (поліс ОСЦПВВНТЗ) і отримати виплату. |
Що передбачає новий закон про автоцивілку та які зміни чекають на водіїв?
|